Perbezaan Vitamin C

Terdapat pelbagai jenama Vitamin C dipasaran yang boleh anda beli untuk memenuhi keperluan nutrisi harian termasuklah Vitamin C Shaklee. Apakah perbezaan Vitamin C Shaklee ni dengan vitamin C yang adaa dipasaran? Anda boleh rujuk entry Adaa sebelum ini VITAMIN C SUSTAINED RELEASE untuk mengetahui apa istimewanya Vitamin C Shaklee ni. Hari ni Adaa bukan nak tunjukkan perbezaan Vitamin C Shaklee dengan jenama lain dipasaran tetapi Adaa nak tunjukkan perbezaan dua jenis Vitamin C dari jenama Shaklee sendiri. Eh, ada dua ke? Ya dik, ada dua. Jom baca.

PERBEZAAN VITAMIN C SHAKLEE

 

Di Shaklee, terdapat dua jenis Vitamin C iaitu Sustained Release Vita-C plus dan juga Chewable-C Plus. Sejak bila wujud ni? Dah berpuluh tahun pun wujudnya tetapi lebih ramai yang kenal Sustained Release Vita-C Plus mungkin kerana dos yang lebih tinggi dan lebih sesuai untuk orang dewasa. Tetapi sebenarnya, dua-dua pun sesuai untuk orang dewasa.

Jadi, apa bezanya kedua-dua Vitamin C dari Shaklee ni?

Seperti yang anda dapat lihat, dos keduanya berbeza, sumber Vitamin C nya juga berbeza dan dah tentu harganya juga berbeza. Tetapi, khasiatnya, kualitinya sama tau.

 

MANA SATU YANG LEBIH BAIK?

 

Ini soalan biasa kami dapat. “Kak, mana lebih baik?” . Kedua-duanya sangat bagus kerana Shaklee hanya akan memberikan suplemen yang terbaik dan selamat untuk anda. Cuma, jika anda perlu buat pilihan, anda perlu pilih apa yang lebih sesuai dengan kehendak dan keperluan anda sendiri.

Contohnya:

Tak boleh nak telan– Ok, anda boleh ambil Chewable-C Plus sebab yang ini anda boleh kunyah macam makan gula-gula. Tak perlu risau untuk telan tablet, dan tiada alasan untuk tidak mengambil vitamin C Shaklee setiap hari.

Perut sensitif– Mungkin anda ada gastrik, pedih perut, perut sensitif sangat, jadi Adaa syorkan ambil Sustained Release Vita-C Plus kerana ianya dari sumber jagung dan sangat sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.

Perlukan dos besar– Kalau yang ingin menghilangkan jerawat teruk, mungkin anda memerlukan 500-1000 mg Vitamin C sehari, jadi lebih sesuailah anda ambil Sustained Release Vita-C Plus kerana hanya perlu telan 2 biji sehari sahaja. Kalau ambil yang  Chewable-C Plus nanti kena kunyah sampai 10 biji sehari pula. Tapi kalau tak kisah apa salahnya hehe

 

Jadi, nak kata satu lebih baik daripada yang satu lagi, memang tak boleh lah kerana kedua-duanya bagus. Malah, anda sebenarnya mempunyai lebih pilihan mengikut kehendak anda. Lebih mudah nak pilih ikut selera.

Rasanya dah terjawab kan apakah perbezaan Vitamin C Shaklee ni.  Apabila anda ingin mendapatkan Vitamin C Shaklee, anda boleh terangkan kepada kami apa keperluan anda dan kami akan syorkan yang sesuai. Atau jika anda sendiri sudah pasti ingin memilih yang mana berdasarkan jadual yang kami berikan diatas tadi, boleh terus sahaja membuat pesanan melalui kami ok?

HUBUNGI KAMI

Sekiranya anda ingin membuat pertanyaan mengenai produk Shaklee, konsultasi atau pembelian produk, boleh hubungi kami segera. 

Kami juga membuka peluang untuk anda menyertai team kami yang berpengalaman lebih 21 tahun sebagai rakan niaga dan memulakan perniagaan Shaklee anda sendiri. Jom jadi jutawan sihat!

Pin It on Pinterest

Share This