Bersempena hari sabtu ni memang semua ibu-ibu biasalah lah kan akan berfikir nak sarapan apa pagi ni. Semua orang cuti, jadi ini masa terbaik nak makan bersama. Tapi nak buat resepi yang susah kang ada bahan tak cukup lah apa lah. Jadi, hari ni Adaa nak kongsi resepi pancake yang mudah, berkhasiat, sedap, yummeh! Resepi pancake ni adaa dapat di Youtube dan yang bagusnya sebab ada guna protein, ada vitamin dari buahan segar. Pendek kata tak rasa bersalah lah makan pancake ni :). Jom tonton video diatas untuk tahu apa resepi pancake yang adaa katakan ni.

RESEPI PANCAKE PROTEIN BLUBERRY

BAHAN-BAHAN

 

  • 2 skop serbuk protein. ( dalam kes ni, Adaa cadangkan ESP Shaklee atau Mealshake Shaklee sebab memang ada rasa vanila)
  • 1 biji telur
  • 1/3 cawan susu segar
  • 1/4 sudu kecil baking soda
  • 1/4 sudu kecil ekstrak vanila
  • Sedikit buahan segar: blueberry, raspberry, strawberry

CARA-CARA

 

Hanya gaulkan semuanya bersama dan masak atas kuali non-stick. Hidangkan bersama buahan segar. Siap!

Bagusnya resepi pancake ni sebab ianya tidak menggunakan tepung tetapi menggunakan serbuk protein yang terbukti lebih banyak khasiat dan manfaat. Sedap pun sedap, kenyang pun kenyang, sihat pun sihat.

“Ala kak, takda ESP atau Mealshake”. Takpe, boleh jer guna tepung tapi nak lebih sihat, gunalah serbuk protein macam resepi atas tu. Banyak manfaat dik oi. Takda? Boleh dapatkan dari Adaa ok? 🙂

Selamat mencuba!

 

HUBUNGI KAMI

Sekiranya anda ingin membuat pertanyaan mengenai produk Shaklee, konsultasi atau pembelian produk, boleh hubungi kami segera. 

Kami juga membuka peluang untuk anda menyertai team kami yang berpengalaman lebih 21 tahun sebagai rakan niaga dan memulakan perniagaan Shaklee anda sendiri. Jom jadi jutawan sihat!

Pin It on Pinterest

Share This