Masalah utama rakyat Malaysia terutamanya selain jerawat adalah jeragat. Nak tahu kenapa? Kebanyakannya sebab cuaca kita yang sangat panas sepanjang tahun dan juga masalah pencemaran tidak kiralah dari udara atau dari kosmetik yang anda gunakan setiap hari. Adakah masalah jeragat ini boleh diatasi atau ianya akan kekal pada kulit kita? Sebenarnya ianya masih ada harapan šŸ™‚ Boleh lagi dibantu ni. Jadi, dalam entry kali ini Adaa akan kongsikan cara hilangkan jeragat paling berkesan insyaAllah untuk anda cuba sendiri. Teruja? šŸ˜€

Cara Hilangkan Jeragat

Sebelum Adaa kongsikan cara atau petua hilangkan jeragat degil anda tu, penting untuk Adaa kongsikan apakah punca yang boleh menyebabkan terjadinya jeragat. Ini kerana, bila dah tahu, senang untuk kita elakkan dan berjaga-jaga supaya tidak terjadi lebih banyak jeragat pada masa akan datang kan. Mencegah kan lebih baik daripada merawat. Jadi, dalam entry Adaa yang bertajuk Punca Hiperpigmentasi Dan Jeragat, Adaa telah kongsikan pelbagai punca terjadinya jeragat. Bila dah tahu, senang nak cegah kan?

 

Cara Hilangkan Jeragat

 

Memang diakui terdapat pelbagai lambakan produk hilangkan jeragat dipasaran. Tetapi adakah ianya benar-benar berkesan atau selamat?

“Kak, saya beli produk hilangkan jeragat di farmasi. Mesti selamat kan?”

Tempat dimana anda membeli tu akak tak pastilah beri kesan ke tak dik. Yang penting, lihat bahan-bahannya, kajian yang dilakukan, ujian klinikal yang dijalankan. Kaji habis-habis sebab bahan tersebut nak disapu ke muka kita juga kan. Jadi jangan merisikokan kulit anda sewenang-wenangnya. Jangan juga ikut-ikut orang. Jadi pengguna yang bijak.

Jadi, apa cara hilangkan jeragat yang berkesan?

 

Cara Hilangkan Jeragat Secara Tradisional

 

1. Oat– Oat sangat kaya dengan serat dan Vitamin. Ia juga boleh bertindak sebagai ejen pengelupasan yang baik untuk menghilangkan kotoran degil pada kulit wajah dan juga sel kulit yang mati. Selain itu, oat membantu menyerap lebihan minyak dikulit.

Anda boleh gunakan oat sebagai skrub muka anda. Hanya campurkan dengan yogurt, madu dan sedikit cuka epal. Sapu rata pada kulit dan gosok dengan perlahan. (perhatian: bau cuka epal tu boleh tahan busuknya )

2. Kentang– memang enak jika digoreng tetapi tahukah anda kentang juga boleh membantu memudarkan jeragat? Hanya hiriskan kentang dengan ketebalan 0.5 cm, rendam seketika didalam air, kemudian gosokkan pada wajah anda. Biarkan seketika sebelum dicuci.

3. Cuka Epal– Macam yang adaa katakan tadi, cuka epal memang banyak khasiatnya. Tapi baunya sangat kuat. Ianya dikatakan mengandungi VitaminĀ B1, B2, and B6;Ā biotin;Ā folic acid; niacin; pantothenic acid; andĀ vitamin C. Untuk menghilang jeragat, campurkan cuka epal bersama air dalam nisbah 1:1. Sapukan pada wajah anda dan biarkan seketika sebelum dibilas. Lakukan setiap hari selama sebulan.

4. KunyitCara hilangkan jeragat dengan kunyit ni merupakan salah satu cara paling popular sebenarnya. Kunyi mempunyai sifat antiradang dan antioksidan yang sangat baik untuk kulit. Hanya campurkan sedikit kunyit bersama perahan lemon, sapukan pada wajah dan biarkan dalam 10 minit sebelum dibilas

5. Lidah buaya– Lidah buaya atau aloe vera sangat kaya dengan sifat antioksidan dan anti-bakteria. Ianya boleh membantu mengecutkan jerawat dan memudarkan jeragat. Campurkan sedikit lidah buaya bersama lemon. Sapu pada muka dan biarkan seketika sebelum dicuci. Lakukan setiap hari.

Ok, ini Adaa dah kongsikan 5 cara hilangkan jeragat secara tradisional. Ada orang mungkin berkesan hanya dengan cara atau petua ini. Ada yang jeragat degil, mungkin ambil masa yang lebih lama serta kerajinan yang lebih tinggi lah. Jadi, ada tak cara yang lebih mudah? Ya, ada. Jom lihat cara moden pula.

 

Cara Hilangkan Jeragat Secara Mudah

 

1. Krim pemutih– Dapatkan krim pemutih atau pudarkan jeragat di farmasi. Gunakan atas risiko anda sendiri. Lazimnya krim seperti ini mengandungi bahan kimia yang boleh menghakis kulit dengan cara lembut.

2. Rawatan pengelupasan– Lazimnya rawatan seperti ini boleh didapati di spa atau berjumpa dengan doktor. Ini juga atas risiko anda sendiri.

3. Vitamin ABC– Amalkan pengambilan vitamin A, B dan C supaya ianya dapat membantu memulihkan jeragat dari dalam. Vitamin A,B,C boleh membantu menghilangkan bintik hitam, memudarkan jeragat, membantu penghasilan kolagen dan kulit yang lebih sihat, dan mengelakkan pigmentasi seperti jeragat.

4. Youth Shaklee Skin Care– Jika anda rasa semua cara yang diatas agak leceh, tak sesuai atau terlalu berisiko untuk anda, ini dia ada satu cara yang dijamin mudah, selamat dan berkesan.

 

 

Cara Hilangkan Jeragat

Bagaimana Youth Shaklee Skin Care mampu menghilangkan jeragat dengan mudah?

1. Rangkaian Youth dihasilkan dengan adunan bahan aktif iaitu Muscadine Grape, Lotus Japonicus, Apple Stem Cell Extract, Schisandra Chinensis Fruit Extract yang mampu membaiki sel serta mempercepatkan penghasilan sel baru yang lebih sihat.

Jeragat adalah masalah hiperpigmentasi dimana sel kulit rosak disebabkan oleh pelbagai faktor. Jadibahan-bahan aktif ini sangat berkuasa dalam menyingkirkan sel yang telah rosak dan membantu penghasilan sel baru yang lebih sihat.

 

2. Youth adalah 100% berasaskan botani dan bebas daripada lebih 1500 bahan kimia berbahaya.

Salah satu faktor menyebabkan terjadinya jeragat adalah penggunaan kosmetik yang tinggi bahan kimia bahaya. Dengan youth, anda bukan sahaja mendapat kulit yang makin sihat dan cantik malah terhindar dan dilindungi daripada dinaiki jeragat.

 

3. Mengandungi SPF 50.

Salah satu faktor utama terjadinya jeragat adalah pendedahan kepada cahaya matahari yang terik .

Shaklee telah mengeluarkan produk pelembap dengan SPF 30 tetapi apabila para saintis datang sendiri ke Malaysia, mereka mendapati cuaca di Malaysia bukan sahaja panas malah ianya sepanjang tahun! Oleh sebab itu, saintis Shaklee telah mengeluarkan pelembap khas untuk penduduk Malaysia khasnya yang mengandungi SPF 50 bagi memastikan kulit kita benar-benar dilindungi daripada kerosakan sinar matahari. Mana nak cari kan saintis yang sudi buatkan adunan/formula khas untuk kita?

 

4. Penggunaan yang mudah

Anda hanya perlukan 4 langkah mudah untuk kembali muda dan cantik.

Cuci, menyegar, melembap dan membaiki kulit!

 

Senang kan? Dah ramai yang berjaya mendapatkan kulit idaman mereka. Anda boleh lihat himpunanĀ Testimonial Youth ShakleeĀ dan terus dapatkan produk anda segera.

Bulan ni Youth dah masuk majalah, SInar Tv dan pelbagai media. Sebelum semua stok habis direbut, beli untuk diri sendiri cepat ok?

HubungiĀ kami segera untuk membuat pembelian!

HUBUNGI KAMI

Sekiranya anda ingin membuat pertanyaan mengenai produk Shaklee, konsultasi atau pembelian produk, boleh hubungi kami segera.Ā 

Kami juga membuka peluang untuk anda menyertai team kami yang berpengalaman lebih 21 tahun sebagai rakan niaga dan memulakan perniagaan Shaklee anda sendiri. Jom jadi jutawan sihat!

Pin It on Pinterest

Share This