kulit licin 1

” makcik, nak saya tolong?”. Aduh, nak tolong tu bagus dah, bab ‘makcik’ tu macam tertusuk di kalbu. Umur muda lagi tapi orang dah panggil makcik, macam mana tu? (ini bukan kisah Adaa haha). Dengan raut muka yang ala-ala makcik, dressing pulak kelaut, mana lah orang tak panggil makcik kan? Orang perempuan ni sensitif. Sebab tu lah ramai yang nak sangat kulit licin dan awet muda. Kita kat Malaysia ni memang susah nak dapat kulit licin apa lagi awet muda. Faktor cuaca, pemakanan semuanya tak berapa nak membantu. Memang boleh ke spa, dermatologist, tapi tak semua ada masa dan kewangan kan. Banyak kekangan orang kata. Tapi, percaya tak kalau Adaa kata tak mustahil untuk dapat kulit licin dan kelihatan awet muda hanya dengan bantuan Vitamin C?

 

Cuba tengok anak-anak kita, ya Allah, kulit licin, tegang, anjal dah macam pau. Sebab masa muda tubuh kita masih menghasilkan kolagen. Jadi kulit pun memang lawa. Semakin kita meningkat usia, kolagen didalam badan mula berkurangan. Bila kolagen makin kurang, mulalah garis halus kelihatan, muka berkedut, tak tegang, tak licin, tak anjal.

Macam mana nak menggalakkan penghasilan kolagen semula? Jawapannya melalui PEMAKANAN yang kaya dengan Vitamin C atau dengan pengambilan SUPLEMEN.

TAHUKAH ANDA?

Penghasilan kolagen dalam badan mula terhenti ketika usia 20-an

BAGAIMANA VITAMIN C & KOLAGEN MEMBANTU AWET MUDA DAN KULIT LICIN

 

Tadi Adaa kata, vitamin C boleh membantu mendapatkan kulit licin kan? Bagaimana caranya?

 

“VITAMIN C IS THE SECRET TO CHEAT YOUR AGE”.

 

Kunci kepada masalah ini tadi ialah kolagen. Memandangkan tubuh kita mula berhenti menghasilkan kolagen ketika usia 20-an, jadi kita perlu ambil melalui pemakanan dan suplemen. Kalau dapat ambil kolagen terus lagi bagus, tetapi jika anda ingin mulakan dengan Vitamin C juga boleh.

 

Vitamin C menembusi jauh kedalam kulit yang rosak dan merangsang penghasilan kolagen baru”.

 

Kolagen merupakan protein terpenting dalam tubuh kita dan ‘makanan’ atau bahan yang dapat merangsang penghasilan lebih banyak kolagen adalah Vitamin C. Sebab inilah penting untuk kita memastikan bekalan vitamin C dalam tubuh sentiasa mencukupi. Barulah kulit kekal licin, sihat, anjal, penuaan juga berlaku dengan lebih sihat. Bak kata orang putih “Aging beautifully” gitu.

Satu lagi masalah yang sering kita hadapi apabila usia semakin meningkat ialah pigmentasi, jeragat, tompok penuaan. Kalau di Malaysia ni jeragat adalah satu perkara biasa sebab kita hidup di iklim khatulistiwa yang sangat panas sepanjang tahun. Jadi, kulit kita ni sering terdedah kepada cahaya matahari dan sinar Uv yang boleh merosakkan kulit muka dan menggalakkan kemunculan jeragat dan tompok penuaan. Memang rasa leceh kan nak menjaga tetapi nak cantik kenalah rajin.

Tapi bagusnya, bukan susah nak jaga. Hanya pastikan bekalan vitamin C anda mencukupi didalam tubuh. Vitamin C merupakan antioksidan yang cukup hebat dimana ianya bukan sahaja boleh melicinkan kulit dan menjadikan kita awet muda, malah ianya juga membantu menyingkirkan sel-sel mati akibat sunburn atau tompokan akibat terdedah pada sinaran uv tadi dan seterusnya memperbaiki sel yang rosak untuk kembali muda remaja.

Hebat kan kuasa vitamin C? Sebab itulah ramai orang rela ambil suntikan vitamin C lah, siap ada yang masuk ikut IV lah, pelbagai cara. Malah segala produk kosmetik atau penjagaan kulit pun tak sah kalau takde vitamin C. Betapa kuatnya penangan Vitamin C tau 🙂 Kalau kita nak kulit licin, lawa, gebu jugak kenalah usaha sikit ye tak?

KEUNIKAN VITAMIN C SHAKLEE

 

Dah baca tentang Vitamin C Shaklee yang adaa tulis dalam entry KULIT CANTIK HANYA DENGAN VITAMIN C

Tahukan apa bezanya Vitamin C shaklee dengan yang ada dipasaran? Mungkin ada banyak Vitamin C yang semulajadi dipasaran tetapi untuk cari yang lengkap dan semulajadi serta sangat serupa dengan sumber vitamin C yang asli mungkin susah.

Ramai yang mengatakan vitamin c mereka adalah semulajadi tetapi adakah ianya 100% natural? Untuk mengatakan ianya semulajadi, produk tersebut bukan sahaja perlu datang dari sumber semulajadi. Malah cara tumbesarannya, pemprosesannya juga haruslah tidak melibatkan bahan atau proses yang boleh merosakkan struktur asal nya atau memusnahkan enzim dan fungsi tertentu.Sebagai contoh, benihnya ditanam tanpa sebarang bahan kimia, dijaga dan membesar tanpa sebarang penggunaan pestisid kimia, pemprosesan yang tidak melibatkan sebarang bahan kimia dan proses yang boleh memusnahkan enzim hidup. Barulah hasilnya itu boleh dikatakan semulajadi.

Di Shaklee, kami mementingkan kualiti kerana kami yakin, kualiti sesuatu produklah yang boleh menjamin penerimaan pengguna buat masa yang panjang.

The more lines of force the more natural the substance. The important thing to remember is not only is it important where the material came from for the end product but just as important is how the material is processed. You cannot create a product full of enzymes if you take high heat and destroy the enzymes. Just like you cannot take a potato and boil it and then plant it and expect it to grow.

Cuba lihat kedua-dua gambar yang Adaa letakkan diatas tu. Perhatikan “natural Vitamin C” dan struktur asid askorbik dalam produk Vitalea dan Vitamin C shaklee. Struktur mereka 99% sama! Kenapa? Shaklee memastikan produknya mengekalkan enzim yang asal supaya ia dapat bertindak balas dengan tubuh kita. Barulah berkesan. Kalau semu enzim dah termusnah, macam mana ianya nak bertindak balas dengan sistem badan. Seolah-olah sia-sia sahaja kita makan kan?

Jadi, buat pilihan yang bijak. Kalau rasa tak boleh nak makan 8 biji oren setiap hari, cuba ambil suplemen vitamin C untuk kesihatan dan kecantikan anda. Pastikan juga ianya yang berkualiti, semulajadi dan selamat. Sebab tulah adaa cadangkan pengambilan Vitamin C Shaklee ini!

Senang kan nak kulit licin, cantik dan awet muda?

Contact Us

Untuk sebarang pertanyaan, pembelian produk, rundingan produk dan kesihatan serta peluang jana income bersama team kami sila hubungi kami segera!

Service hour: 24 hours 7 days a week

Cod: Seremban, Ampangan, Kuala Pilah, Senawang, Seremban 2

Delivery: Seluruh Malaysia juga luar negara!

Pin It on Pinterest

Share This