Umrah

Baru-baru ni ada rakan sekolah masa di Sekolah Tun Fatimah dulu mengerjakan umrah. Dalam hati tu rasa ” Wah bestnya gi umrah”. Bila skrol lagi kat whatsapp group batch  kami rupanya ada lagi seorang yang pergi umrah juga dengan keluarga. Tapi kedua-dua sahabat Adaa ni sama-sama lah disana. “Seronoknya dapat pergi dengan keluarga dan kawan-kawan. Ini baru semangat Srikandi Tun Fatimah”. Tiba-tiba kan hehe. Tapi rasa sangat seronok dan beruntungnya mereka dapat menikmati kasih sayang Allah di sana. Apa lagi dalam keadaan yang sihat, selesa dan aman dengan orang-orang tersayang lagi. Kami ni sisterhood sangat kuat. Nama pun sekolah perempuan semua. Merekalah sahabat merekalah keluarga.  Adaa pasti semua umat Islam pasti nak merasa menjejaki rumah Allah walaupun sekali dalam seumur hidup kan? Siapa taknak oi!

 

BEKERJA UNTUK BERIBADAH

 

Dalam entry sebelum ni Adaa ada menyebut sedikit tentang kita kena berduit demi untuk beribadah. Ya, memang ibadah itu di mana-mana dan pada bila-bila masa. Tetapi jika kita nakkan dapat beribadah dengan lebih lagi berbanding hanya yang asas, kita perlukan harta dan kekayaan. Baik untuk menderma, mengerjakan haji dan umrah, membantu anak-anak yatim dan fakir miskin dan sebagainya. Sebab itu kita perlu bekerja dengan niat supaya kita boleh beribadah dengan lebih lagi.

Tak kisahlah anda kerja apa, asalkan ianya halal dan boleh menjana pendapatan itu sangat bersyukur dah. Dalam kes Adaa, Adaa ingin membantu mereka yang ingin menambah pendapatan supaya dapat juga merasa beribadah lebih kan.

BAGAIMANA UMRAH PERCUMA DENGAN SHAKLEE?

 

Selain dapat menjana lebih banyak wang bersama Shaklee, ada satu lagi kelebihan jika berniaga dengan Shaklee ni. Kalau dapat duit lebih, boleh lah belanja pergi umrah sendiri kan. Tapi, ada satu lagi cara yang anda tak perlu keluar satu sen pun.

 

6 JENIS BONUS SHAKLEE

 

Di Shaklee, kami menawarkan sehingga 6 jenis bonus yang boleh direbut dan dinikmati oleh semua pengedar sah Shaklee.

  1. UNTUNG RUNCIT
  2. BONUS KUMPULAN PERIBADI
  3. BONUS KEPIMPINAN
  4. BONUS INFINITI
  5. PROGRAM GOLD AMBASSADOR (DUTA EMAS)
  6. INSENTIF TAHUNAN & PROGRAM PENGIKTIRAFAN

Nampak macam sikit tapi setiap satu tu berjela dia punya kategori bonus lagi tau. Dalam Insentif Tahunan & program pengiktirafan, terdapat 3 pecahan iaitu:

6.1Program lawatan Intensif

Ini yang adaa katakan tadi. Setiap tahun, Shaklee akan menetapkan kemana nak bawa anda bercuti demi menghargai penat lelah selama setahun. Trip percuma ni tau! Lebih menarik semuanya 5 Bintang!

6.2 Pengiktirafan

Setiap pemimpin perniagaan yang layak akan mendapat pengiktirafan dari pihak Shaklee. Dapat trofi, naik pentas, dapat duit tunai dan bermacam-macam lagi.

6.3 Program Subsidi Kereta

Apabila anda telah bergelar seorang pemimpin perniagaan atau leader lah kan anda berpeluang merebut hak istimewa ini. Penuhi syarat yang ditetapkan, lepas tu setiap bulan anda akan dapat Bonus Tunai atau kami panggil Car Bonus. Tiap bulan takyah risau dah siapa nak bayar duit kereta. Tapi kalau anda taknak beli kereta baru atau taknak bayar kereta, anda boleh gunakan bonus tunai itu mengikut kehendak anda.

 

6.1.1 PROGRAM LAWATAN INSENTIF

 

Inilah satu kelebihan apabila anda bergelar pengedar Shaklee. Bila dah jadi pemimpin perniagaan, anda boleh mengutip mata dalam pelbagai kategori dan apabila tamat tahun kewangan, jumlah mata anda akan menentukan samada anda layak mengikuti trip oleh Shaklee atau tidak.

Sekiranya anda layak, anda boleh dapat tiket 1, 2, 3 atau berapa sahaja mengikut mata yang anda kumpul. Dan paling seronok dan mengujakan, trip ini adalah bertaraf 5 bintang!. Bayangkan anda sekeluarga dapat mengikuti trip MEWAH SECARA PERCUMA. Semua ditanggung beres!

Untuk tahun 2018/2019, Shaklee telah menetapkan Phuket sebagai percutian dalam negara dan Las Vegas+San Francisco sebagai percutian luar negara.

Bagi umat Islam, disinilah hak istimewa yang diberi oleh Shaklee. Anda boleh menolak untuk ke Las Vegas dan memilih untuk mengerjakan Umrah! Semua perbelanjaan ditanggung serta diberi layanan 5 bintang sepanjang anda di sana. Allahuakbar. Beruntungnya siapa yang dapat kan. Anda berusaha keras, kutip mata dan nikmati masa ibadah anda dengan tenang di Kota Makkah. Indah kan? Sekiranya anda layak dan tidak dapat pergi, anda boleh hadiahkan untuk suami, atau ibu bapa anda atau ibu bapa mertua anda. Tahun ni anda dapat, anda pergi. Tahun depan dapat lagi, hadiahkan buat ibu bapa tersayang. 5 Bintang tu, bayangkan betapa seronoknya ibu bapa kita kalau dapat hadiah sedemikian.

Banyak lagi kelebihan menjadi pengedar Shaklee ni. Tapi ini salah satu yang paling mengujakan. Anda bekerja sepanjang tahun dan akhiri tahun anda dengan masa yang menenangkan di rumah Allah. Saya nak setiap tahun begitu!

Jika anda ingin nikmati percuti 5 Bintang secara PERCUMA dengan Shaklee, anda boleh mulakan dengan menjadi ahli Shaklee. Anda pasti takkan menyesal.

Seronok tau bila dapat pergi umrah atau trip dengan kawan-kawan seperjuangan, keluarga, anak-anak. Pengalaman yang pasti anda tak akan lupakan sampai bila-bila!

Jom, sertai keluarga Shaklee kami!

Pin It on Pinterest

Share This