Muda

Kalau dulu cantik atau tidak, mungkin orang sekeliling saja tahu. Tapi sekarang, dengan media sosial yang macam dah jadi wajib ada bagi setiap orang, setiap mata tertumpu pada kita. Asal muat naik gambar sahaja mesti nak pastikan kita nampak cantik, muda. Bukan apa, risau dikecam. Kalau boleh sepuluh ‘filter’ nak guna nak mencantikkan gambar tu. Tapi kan, nak cantikkan gambar memang senang, tapi macam mana pula kalau terserempak di luar? Terkejut agaknya. Muka yang dalam Facebook mungkin nampak macam 25 tahun diluar rupanya seperti 45 tahun! 

Dengan faktor pemakanan zaman sekarang, cuaca yang panas terik, sinar Uv, pencemaran persekitaran, stress dan sebagainya membuatkan diri kita jauh lebih tua dari usia sebenar kita. Apa lagi jika kita sekadar redha, tak usaha nak menjaga kulit dan badan sendiri. Akhirnya, bukan rupa sahaja bertambah tua, dalaman pun turut sama. kecantikan pun pudar, kesihatan pun merosot. 

 

Masih Muda Tapi Tua Sebelum Waktu

 

Memang semua orang akan tua. Itu fitrah yang dah Allah tetapkan. Gunalah teknologi paling canggih sekalipun takkan dapat menahan proses penuaan dari berlaku. Yang muda mesti akan tua. TETAPI, kita ni dianugerahkan dengan pelbagai tumbuhan, haiwan dan segala macam makanan yang boleh membantu kita supaya dapat memperlahankan penuaan. 

Ada yang kata, kenapa pula nak menentang masa? Perlu difahamkan disini ya, kita bukan nak jadikan orang yang usianya 60 tahun nampak macam muda 20 tahun. Tapi, kita nak yang 20 tahun nampak muda macam 20 tahun, yang 30 nampak muda macam 30 dan yang 80 nampak tua macam 80. 

Sekarang ni, akibat dari pemakanan yang tidak sihat, dunia yang sarat dengan pencemaran, telah menjadikan sel kita mati lebih cepat dari kadar pembaharuannya. Kalau sel kulit berganti setiap 90 hari contohnya, maksudnya sel kulit kita juga haruslah mati dalam tempoh yang sama. Tapi masalahnya sekarang, setiap hari sel kita mati, tapi hanya akan dapat berganti 90 hari berikutnya. Jadinya, kulit tak sihat, badan pun tak sihat sebab degenerasi lebih cepat dari pembaharuan. 

 

 

Muda Hanya Dengan 2 Suplemen

 

Untuk memastikan keadaan tua sebelum waktunya berlaku pada kita, pastikan setiap seorang daripada kita mengamalkan pemakanan yang seimbang, kekal aktif, mengamalkan cara hidup yang sihat, dari segi emosi dan fizikal. Kemudian,tambah lagi hanya 2 suplemen ini dan anda akan terkejut dengan perubahan yang anda alami!

Muda
Muda

Apa dia 2 suplemen penting tu? Ya Kolagen dan Vitamin C

Kolagen

Dalam entry sebelum ini 4 Ciri Serbuk Kolagen Terbaik: Pastikan Ada Baru Beli! Adaa ada kongsikan apa fungsi kolagen terhadap tubuh kita. Kalau sebelum ini orang hanya tahu kolagen untuk menegangkan kulit, melalui entry ini anda akan dapat tahu banyak lagi fungsi kolagen terhadap tubuh kita dan betapa banyaknya sumbangan kolagen terhadap kesihatan serta kecantikan kita. Kolagen merupakan salah satu protein terpenting dalam tubuh kita bukan sahaja untuk kulit tetapi juga tulang, organ, tendon, rawan, kuku, rambut dan sebagainya.

Vitamin C

Vitamin C ini semua sedia maklum kepentingannya untuk kita. Bukan sahaja penting dalam meningkatkan penghasilan kolagen, malah ianya merupakan antioksida yang paling popular bagi melawan radikal bebas, meningkatkan imuniti tubuh, mengurangkan stress, membantu penyembuhan luka dan banyak lagi! 

 

Muda
Muda

Serbuk Kolagen Shaklee

  • Mengandungi 4,000 mg proprietari Kolagen Sisik Ikan Laut (Ikan Merah), kolagen yang telah dipilih dengan sangat teliti dan di ekstrak dari sisik ikan merah tersebut. 
  • Kolagen dalam rumusan terbaru ini bukan sahaja membekalkan kolagen yang badan anda perlukan, malah ianya diperkaya dengan Vitamin C dan Vitamin B untuk membantu penyerapan yang lebih baik, menyokong kulit agar lebih tegang, anjal supaya anda boleh tampil lebih jelita
  • Berat molekul yang rendah iaitu 1000 dalton bagi meningkatkan penyerapan. Penyerapan yang tinggi menjamin lebih banyak kolagen masuk dan seterusnya memberikan anda kesan yang lebih optima.
  • Di pek dalam pek individu supaya anda mudah membawanya kemana sahaja!

 

Vitamin C Shaklee

  • Produk semulajadi yang dihasilkan dari ekstrak jagung. Jika vitamin C lain dipasaran diekstrak dari oren, Vitamin C Shaklee tidak. Ianya diambil dari jagung dan sangat sesuai untuk mereka yang mempunyai perut yang sensitif seperti pesakit gastrik
  • Dilengkapi dengan sistem perlepasan berperingkat. Sebiji vitamin C Shaklee mengandungi 500mg vitamin C yang akan dilepaskan secara berperingkat selama 5 jam. Vitamin C yang tidak dilengkapi dengan teknologi ini akan melepaskan 500mg sekaligus kedalam sistem badan, Walhal badan kita tak akan menyerap kesemuanya pada masa yang sama. Akibatnya, vitamin C tersebut hanya akan terbazir dan kemudiannya disingkir kan dari badan. Sebaliknya, Vitamin C Shaklee, hanya akan melepaskan jumlah yang diperlukan oleh badan sedikit demi sedikit dalam tempoh 5 jam tau bersamaan dengan stu setengah biji oren setiap jam selama 5 jam. Jadi, penyerapan lebih optimum dan tiada pembaziran!
  • Diperkaya dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi bersama vitamin c untuk meningkatkan lagi keberkesanannya sebagai antioksida. 

 

Tampil Muda, Jelita dan Sihat dengan Shaklee

Jangan tunggu usia tua untuk berubah. Kolagen mula menyusut dengan drastik pada usia 20 tahun. Dan badan kita dah mula berhenti menghasilkan kolagen. Mahu atau tidak, kita perlu ambil kolagen dari sumber luar iaitu melalui pemakanan atau suplemen. Jadi anda tahu bila anda perlu amalkan dua suplemen penting ini kan? 

Sekiranya anda ingin mendapatkan kedua-dua suplemen ini dengan lebih penjimatan, boleh segera hubungi kami melalui nombor dibawah. Lepas ni dah tak perlu guna banyak filter  untuk muat naik gambar! 

HUBUNGI KAMI

Sekiranya terdapat sebarang persoalan mengenai kesihatan dan nutrisi, berminat untuk mendapatkan Ebook kami atau anda berminat untuk memulakan perniagaan secara online dan menambah pendapatan, sila hubungi kami kerana kami menawarkan pelbagai peluang perniagaan untuk anda serta membantu anda untuk membina perniagaan anda.

Jom jadi jutawan sihat!

contact us

+60179329859

Email Me

Pin It on Pinterest

Share This